انجیر خشک
نوشته شده توسط : انجیر

از جمله فواید و خواص انجیر خشک این است که این میوه سبب افزایش قوای جسمانی می شود. به علت آهن موجود در انجیر خشک به افرادی که با مشکل خون رسانی در بدن مواجه هستند توصیه می شود روزی ده عدد انجیر خشک بخورند. افرادی که از لحاظ جسمی ضعیف هستند. خوردن انجیر خشک بسیار مؤثر است حتی انجیر خشک به علت دارا بودن ویتامین‌های موجود برای بسیاری از مشکلات شامل یبوست، زخم معده، رفع تشنگی، عفونت ریه، تب، سرفه، اعصاب و سینه‌درد بسیار مفید است.

 

از دیگر خواص انجیر خشک که می توان ذکر کرد این است که انجیر خشک چاق کننده بوده، ملین و کاهنده خشم است. انجیر خشک برای بهبود درد و خشونت سینه، تکرر ادرار مفید است، همچنین انجیر خشک تقویت کننده کبد نیز می باشد. انجیر خشک همراه با بادام و پسته، افزاینده قدرت تعقل و مقوی بدن‌های ضعیف است.

 


 انجیر خشک 450 گرمی برتر

خواص انجیر خشک برای افراد مبتلا به کم خونی

انجیر خشک حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است؛ مخلوطی از این دو ماده ی مغذی، انجیر خشک را به یک میوه ی فوق العاده برای کم خون ها مخصوصا افراد مبتلا به کم خونی فقرآهن تبدیل کرده است.


از طرفی انجیر خشک به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلول ها و تولید انرژی زیاد در بدن نیز می شود، همان چیزی که معمولا کم خون ها از آن شکایت دارند. 50 درصد انجير خشک را قند تشکيل مي دهد. همچنين منبع خوبي از پتاسيم، منيزيم، کلسيم، فسفر و ويتامين هاي C , B , A است.





:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: